● Subaru predalo na Slovensku najviac áut v histórii
● Značka rástla dvakrát rýchlejšie ako celkový trh
● Zaujímavá zmena palivového mixu
● Jasná preferencia crossoverov a SUV

csm_SUB_For_105_493332f4ee

Subaru predalo v roku 2016 na Slovensku najviac áut v histórii. Pri celkovom raste trhu s osobnými vozidlami o 12 % zaznamenala japonská prémiová značka medziročný nárast predaja o 28 %. Nových majiteľov si na Slovensku našlo 318 automobilov Subaru.

csm_SUB_Out_308_2eda461934Preferencie zákazníkov a obľuba kategórií SUV a crossoverov sa odzrkadlili aj v modelovom mixe Subaru. Najpredávanejším modelom roka bol veľkýcrossover Outback, ktorý predstihol dlhodobý bestseller, SUV Forester. Na tretej priečke sa umiestnil kompaktný crossover Subaru XV pred športovým kombi Levorg, ktorý značka vlani uviedla na trh v inovovanej verzii s oceňovanou bezpečnostnou technológiou EyeSight.

Na rozdiel od minulých rokov sa zákazníci Subaru vlani viac priklonili k benzínu. Až 70 % vozidiel sa predalo s benzínovými motorizáciami. A fakt, že okrem skvelých jazdných vlastností, moderných technológií, multifunkčnosti a terénnych schopností žiadajú klienti Subaru aj komfort, potvrdzuje voľba automatickej CVT prevodovky pri 85 % predaných áut.

Subaru je síce vzhľadom na trhový podiel na Slovensku stále malou značkou, no globálne ide o veľmi silný brand, ktorý podobne ako u nás výrazne rastie. Aj vzhľadom na popularitu v Európe i na ďalších kontinentoch sa výrobca automobilov Subaru, koncern Fuji Heavy Industries (FHI), rozhodol pre zmenu názvu na SUBARU Corporation. Oficiálne sa tak stane 1. apríla 2017, presne sto rokov od vzniku priameho predchodcu FHI, leteckej spoločnosti Nakajima Aircraft Company.

csm_SUB_Lev_223_63813a7d3e

Slovenský predajný rekord je o to cennejší, že obrovský celosvetový dopyt po modeloch Subaru priniesol, podobne ako v iných krajinách, limitovaný počet vozidiel pre náš trh. S fenoménom globálneho rastu značky súviseli aj čakacie lehoty na objednané vozidlá v trvaní od štyroch do šiestich mesiacov.

To sa však v tomto roku zmení: čakanie sa skráti vďaka navýšeniu výrobných kapacít, určených pre slovenský trh. Značka pripravuje aj skvalitnenie predajných a servisných služieb a tiež zlepšenie ich dostupnosti. Po štarte nového autorizovaného dealerstva v Nitre vlani na jeseň otvorí v tomto roku svoje brány ďalšie nové zastúpenie značky v Prešove. Zákazníci tak budú mať k dispozícii desať autorizovaných predajných a servisných stredísk, pokrývajúcich celé územie Slovenska.

csm_SUB_XV_524_4a77b554e9

„Ďakujeme našim zákazníkom, oceňujeme ich lojalitu a to, že boli ochotní akceptovať dlhšie čakanie na svoje vozidlá, než na aké boli zvyknutí v minulosti,“ hovorí Rastislav Crkoň, general manager divízie Subaru importéra MIKONA, s.r.o. „Všetko naše úsilie smeruje práve k ich spokojnosti nielen s našimi vynikajúcimi vozidlami, ale aj s vysokou kvalitou našich služieb. Našou ambíciou je prekonať v strednodobom horizonte hranicu 500 predaných vozidiel ročne a kontinuálne zvyšovať trhový podiel.“

Plány na ďalší rast predaja majú racionálny základ v inovácii a rozširovaní modelového portfólia. V rámci celosvetovej stratégie Prominence 2020 prinesie Subaru na trh každý rok jeden nový model. A všetky novinky už budú postavené na architektúre novej globálnej platformy, ktorá znamená zásadné zvýšenie pevnosti, komfortu a bezpečnosti vozidiel.