Výborná nálada, perfektné počasie a silná zostava: na jednej strane päť desiatok zákazníkov Subaru, na druhej všetky modely japonskej prémiovej športovej značky.

csm_IMG_1588_8dbe640eb8

Všetci si počas aprílového Dňa Subaru zajazdili ako pretekári, off-roaderi i fanúšikovia ekológie, dokonca si na vlastnej koži vyskúšali aj „prácu“ testovacích figurín pri crash testoch.

Štyri disciplíny mali spoločné štartovacie miesto v paddocku Pezinskej Baby. O najlepší čas sa súťažilo v adrenalínovom slalome na superšportovom WRX STI. Príležitosť naplno preveriť potenciál auta s výkonom 300 koní nie je každodennou záležitosťou, pre väčšinu účastníkov eventu išlo o výnimočné chvíle, ktoré si poriadne užili. Na 500-metrovej trati sa štartovalo na jednu tréningovú a dve ostré merané jazdy. Najlepší dosiahnutý čas 47,4 sekundy zaostal len o 2,5 s za referenčným časom profesionálneho inštruktora. Fantastický výsledok na komplikovanej trati, ktorá si vyžadovala rýchle ruky, sústredenie, odhodlanie a aspoň kúsok jazdeckého talentu.

A odsýpalo to jedna radosť, nikto nečakal, dva turnusy po štyroch skupinách sa točili medzi disciplínami a presadali z auta do auta. V Outbacku otestovali fungovanie asistenčného bezpečnostného systému EyeSight. Nehnúť sa rovnako ako crash-test dummies, teda humanoidné figuríny v momente, keď sa veľký crossover blížil k bariére, si vyžadovalo pevné nervy, auto však nebúralo, ale vždy spoľahlivo zabrzdilo samo. EyeSight fungoval bezchybne, presne ako pri crash testoch Euro NCAP, za ktoré si vyslúžil plné bodové skóre.

Spolu s Forestermi a XV predviedol Outback suverenitu aj na lyžiarskej zjazdovke či pri terénnej jazde pod lyžiarskym vlekom, na blatistom povrchu premáčanom výdatnou búrkou deň pred akciou. Pre účastníkov, ktorí so svojím Subaru nemajú možnosť jazdiť v teréne, išlo o silný zážitok.

Môže byť výkonný benzínový turbomotor (125 kW/170 k) úsporný? Levorg ukázal, že áno. Jednou z disciplín bola ekonomická jazda z Baby do centra Pezinka a späť, dlhá 21 km. Aby sa posádky zložené z troch dospelých (jeden inštruktor + dvaja striedajúci sa vodiči) nevliekli tempom slimáka, mali stanovený maximálny časový limit 25 minút. Nikto ho ani napriek popoludňajším zápcham neprekročil. A výsledok? Dve víťazné posádky dosiahli rovnakú výslednú priemernú spotrebu 5,2 l/100 km. Kým iní nariekajú, že dosiahnuť normovanú spotrebu sa nedá, Subaru ukazuje, že údaje v jeho technických tabuľkách nie sú rozprávkou na dobrú noc. Zníženie o dva litre oproti normovaným 7,1 l/100 km v kombinovanom režime je skvelým výsledkom.