● Viac ako polovica zákazníkov prišla od iných značiek
● V predajoch vedie päťdverový variant a silnejší motor
● Zákazníkov zaujala aj verzia s pohonom predných kolies

csm_subaru_01_945c056169

Záujem o novú generáciu Subaru Impreza prekonal všetky očakávania. V Japonsku si novinku od 13. októbra, kedy bola uvedená na trh, objednalo už 11 050 zákazníkov Objednávky tak viac ako štvornásobne prekonali pôvodne plánovaný mesačný predaj 2500 vozidiel.

Nová Impreza prilákala k Subaru aj doterajších majiteľov vozidiel iných značiek. Tých bola viac ako polovica (51 %), zvyšok záujemcov už predtým vlastnil Subaru.

Nová, piata generácia sa do predaja dostala súčasne vo verzii sedan i hatchback. Takmer 80 % zákazníkov si vybralo praktickejší päťdverový variant. Z hľadiska pohonných jednotiek výrazne boduje benzínový boxer s objemom 2,0 litra. Ten pred 1,6-litrovým motorom uprednostnilo 74 % nových majiteľov päťdverovej verzie a až 82 % záujemcov o sedan.

Impreza sa v Japonsku popri verzii s pohonom všetkých kolies (AWD) predáva aj s pohonom prednej nápravy (2WD). Pri sedane sa preň rozhodla zhruba tretina zákazníkov, pri hatchbacku dostal prednosť v takmer 40 % prípadov.

Z hľadiska farieb sa novinka najviac páči v bielej perleti Crystal White Pearl, nasledovanej striebornou metalízou Ice Silver Metallic a čiernou farbou Crystal Black Silica. Kedysi typická modrá sa musela uspokojiť so štvrtým miestom napriek tomu, že dnes je k dispozícii v dvoch odtieňoch Quartz Blue Pearl a Dark Blue Pearl. V menšine sú tmavosivá metalíza Dark Gray Metallic a červená Pure Red.

Nová Impreza je prvým modelom Subaru, postaveným na globálnej platforme. Výhodou novej podvozkovej architektúry je zásadné zvýšenie aktívnej i pasívnej bezpečnosti, citeľne lepší pocit statickej i dynamickej kvality, ako aj vyššia stabilita a lepšie jazdné vlastnosti.